niedziela, 10 października 2021

Puszcza Niepołomicka i torfowisko

      Na początku października wybrałem się na wycieczkę do Puszczy Niepołomickiej. Na jej terenie znajduje się dość duża łąka - torfowisko, które bardzo mnie zaciekawiło. Kiedyś przed laty jako dziecko byłem tam i pamiętałem, że jest to dość ciekawy teren podmokły, gdzie można poczuć się jak nad Biebrzą. Miejsce wyjątkowe i ciekawe pod względem osobliwości terenu. Wędrując i robiąc zdjęcia w pewnym momencie doszedłem do miejsca, gdzie nie ma przejścia suchą nogą. Hmmm, wracać się nie bardzo miałem ochotę, a że zawsze idę do przodu więc postanowiłem dostać się na druga stronę niewielkiego rowu z wodą tak aby nie zamoczyć nóg. W pewnym momencie pomocna okazała się ambona myśliwska, która była ustawiona dwoma nogami na jednej stronie, a dwoma na drugiej. Wdrapałem się na szczeble ambony /nota bene była to ambona otwarta muszę przyznać/ i powoli przesuwając się w poprzek jej udało mi się przejść na drugą stronę. Hurra! byłem na drugim brzegu. Potem wszedłem na nią, bo stamtąd był przepiękny widok na mokradła. Trochę było to dla mnie forsowne przechodzić po szczeblach ambony ale dałem radę! Potem chodząc po terenie robiłem zdjęcia. W pewnym momencie dotarłem do miejsca gdzie buty były już mokre. No tak tutaj muszą odpuścić, trzeba wracać i tak miałem masę zdjęć. Oto mała relacja z tamtych terenów.

























2 komentarze: