czwartek, 12 stycznia 2023

Bronowice

      W mój pierwszy plener stycznia 2023 roku wybrałem się do Bronowic, miejsce na zachodniej części Krakowa. Ale właściwie to byłem już za miastem, na polach i przy wierzbie samotnie rosnącej pośród ugoru i lasu. To pewnie w tych miejscach przebywał St.Wyspiański czerpiąc natchnienie do swojego dzieła "Wesele", bowiem niedaleko w Rydlówce był na weselu Rydla, a także u Tetmajera i na pewno chodził po okolicznych terenach. Dawniej sto lat temu to była wieś Bronowice. A ja, że od dziecka tam jeździłem na wycieczki, to mam sentyment do niej. Teraz mamy styczeń i to bezśnieżny, to plener tam jest może mniej atrakcyjny niż latem, ale chciałem zrobić tam zdjęcia przy zachodzącym słońcu. Wierzba tam rosnąca daje taki polski klimat i to że jest związana z artystami minionej epoki, to był to godny powód, aby tam zaglądnąć.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz