czwartek, 16 lutego 2023

Park Lotników w Krakowie

      Zima powoli się kończy, więc warto pomyśleć o przedwiosennym spacerze. Wybrałem się na takowy do Parku Lotników Polskich w Czyżynach. Znajduje się ona naprzeciw Muzeum Lotnictwa, więc pewnie dlatego taka nazwa. Słońce pięknie świeciło i było dość ciepło, by delektować się przedwiosenną przyrodą, a muszę przyznać, że zaskoczył mnie przedwiosenny ruch ptactwa. Było ich tyle i tak latały i świergotały, że pomyślałem sobie, czy to już nie wiosna?... Sikorki, gawrony, kawki, sójki, wróble i co tam jeszcze nie było... Spotkałem ich o wiele więcej niż kiedy bywam na łąkach czy w lesie. Tutaj ptaki wiedzą, że ludzie ich dokarmiają i pewnie dlatego tak licznie się tam gromadzą. Ale w sumie chciałem pisać o przepięknym parku a wyszło o ornitologii. Jest tam bardzo dużo ścieżek przyrodniczych i można wiele się dowiedzieć o niej np. o życiu ponownym starych drzew. Jak przyjdzie wiosna w pełni na pewno jest tam bardzo ładnie.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz