poniedziałek, 2 marca 2020

Zamek Lipowiec w Babicach

     W sobotę 22 lutego wybrałem się z rana do Babic 40 km od Krakowa w stronę Śląska, aby skorzystać z okazji, że będzie jeszcze słonko o poranku, aby zwiedzić zamek Lipowiec. Byłem jedynym zwiedzającym piękny zamek, bo godzina jeszcze nie była odpowiednia dla masy zwiedzających. Z miłym przewodnikiem zamieniłem parę słów i zacząłem chodzić po przepięknie zachowanym zamku, rodowodem z XIII wieku. Ten tak bardzo doświadczony zamek jest nawet w pięknym stanie i można przenieść się w czasie i poczuć magię dawnych czasów. Zapraszam do wspólnego spaceru po zakamarkach i uroczych miejscach tej obronnej budowli.



























Ach zapomniałem był jeszcze więziony kapłan


 


















 

2 komentarze:

  1. Ciekawa budowla, nigdy nie byłem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłem już tu ze trzeci raz, dobrze zachowana budowla, przy okazji można tutaj zaglądnąć, jest co zwiedzać i z wieży porobić piękne fotografie.

      Usuń