sobota, 26 sierpnia 2023

Dzika grusza o brzasku

    Gdy mija noc i zaczyna się dzień jest to czas, gdzie wszystko powoli budzi się i nabiera blasku. Właśnie wybrałem ten czas aby zobaczyć jak wygląda świat gdy wszyscy śpią a nieliczni wstają. Wybrałem się na ten plener jeszcze na Pałukach, gdy przebywałem na wakacjach. Niedaleko ode mnie stoi samotna dzika grusza przy drodze, pięknie komponująca się do wiejskiego pejzażu. Wszytko mi mówiło, że będzie to udany plener, choć były przygody, bo musiałem odpowiednio wstać wcześniej i ustawić się do świtu w odpowiednim położeniu. Byłem tam dzień wcześniej by zobaczyć gdzie mogę liczyć na dobry kąt padania promieni słonecznych. Tak więc aby zrobić te zdjęcia trzeba było odpowiednio wcześniej się przygotować. To nie jest tak, że wszystko od razu będzie gotowe. Nie wiemy jak ułoży się punkt styczny z horyzontem danego obiektu do fotografowania, więc te zdjęcia na pozór proste wymagają wiele zachodu, a nigdy do końca nie wiem czy aura dopisze. Ale miałem nosa, księżyc wspaniale się ułożył względem drzewa, a pozostałe kadry były szukane odpowiednio do powstających warunków. I trzeba niekiedy się trochę spieszyć, aby wszystko zrobić.. Słońce dość szybko idzie po niebie i za chwilę świeciło dość jasno, tak więc brzask dnia trwa dość krótko...








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz