środa, 31 stycznia 2024

Szklary /małopolska/

      Na Jurze Krakowsko-częstochowskiej znajduje się Dolina Szklarki, gdzie jest duży wąwóz i skałki wapienne. Ja wybrałem się powyżej miejscowości Szklary, aby zobaczyć jak wygląda to miejsce po prawie paru letniej przerwie tam bytności. Pogoda dopisywała, bowiem słońce świeciło samotnie na niebie. Nie było chmur jedynie trochę pozostałości po porannej mgle. Musiałem pokonać dość duże wzniesienie po wąskiej asfaltowej drodze, wcześniej była to polna kamienista droga, ale widocznie zrobiono tam trwałe podłoże by mieszkańcy mogli wyjechać swobodnie na górę. Potem chodziłem po otwartym terenie by udać się trochę do lasu. I ku mojemu zdziwieniu, krocząc w głąb lasu zobaczyłem nowo wybudowaną drogę, ale z jednej strony zamkniętą szlabanem. Zastanawiałem się po co w takim odludziu wybudowano drogę? Nie wiem czy dla leśników czy dla rolników? Była zupełnie pusta, nikt tam nie jechał. No cóż dawniej był tam po prostu las. A teraz zupełnie zmienione otoczenie. Dalej dochodząc do szlabanu zobaczyłem ciekawy stawek z dużymi  kamieniami, no ta zmiana zupełnie mnie zaskoczyła. Było to ciche i ustronne miejsce, a teraz no nie wiem czemu to ma służyć?...😀










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz