poniedziałek, 14 listopada 2022

Lanckorona

      Lanckorona to mała miejscowość niedaleko Kalwarii Zebrzydowskiej. Do tej malowniczo położonej wioski, na prawach miejskich wybrałem się dwa razy w listopadzie. Za pierwszym razem nie zdążyłem wszystkiego zwiedzić więc musiałem tam być podwójnie. Ale warto, bowiem ma niesamowity klimat, pełno tam starych chat, które przypominają dawne czasy, a pamięta je Lanckorona doskonale, bowiem swój ślad pozostawili tu Konfederaci Barscy, no i są ślady starego zamku, choć zdjęć jego nie przedstawiam, bowiem sami musicie się tam wybrać. Legenda głosi, że M.Zebrzydowski miał wizję stąd na górę Kalwarię, gdzie postanowił tam założyć Dróżki Pana Jezusa odzwierciedlające Mękę Pańską z Jerozolimy. Miła przygodą było spotkanie przemiłych państwa pijących kawę na zewnątrz kawiarni. Gdy zobaczyli, jak robiłem zdjęcia na ryneczku poprosili, abym i im zrobił zdjęcie. Na co wyraziłem wielką ochotę, potem posłałem im zdjęcie na adres internetowy. Często można tam spotkać turystów zagranicznych jak i krajowych. Lanckorona bardzo przyciąga, mają tu swoje domki zamiejscowi, aby mieć pewnie gdzie przyjeżdżać na weekendy.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz