niedziela, 24 września 2023

Czarny bez albo wrześniowe obrazki

     Wrzesień to idealny czas aby zbierać owoce czarnego bzu. Wybrałem się więc do miejsc gdzie ostatnio zbierałem owoce tego krzewu, a z którego robię często sok lub wino. Pojechałem do Rącznej w okolicach Piekar koło Krakowa by nazbierać trochę owoców i gdy dotarłem na miejsce bardzo się zdziwiłem gdy zobaczyłem owszem krzewy czarnego bzu, ale zupełnie wyschnięte. No nie taki zawód, a tak liczyłem na pokaźne zbiory. Ostatnie upalne dni września spowodowały, że w ogóle nie było co zbierać. Na siłę coś tam zebrałem i poszedłem dalej. Na całe szczęście jeszcze gdzie indziej zebrałem trochę owoców, ale było widać, że susza trwa i nie ma co liczyć na tegoroczne zbiory czarnego bzu. Zamiast tego porobiłem trochę zdjęć okolicom i wróciłem do domu. Wrzesień jest piękny więc nie był to całkiem zły wypad.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz