czwartek, 22 października 2020

Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie

      Muzeum Książąt Czartoryskich istnieje w Krakowie od dawien dawna i przechodziło różne koleje losu. Ostatnio po zakupie przez Państwowy Mecenas otworzyło swoje nowe otwarcie. Chodziłem do niego od dziecka i to bardzo często, tak więc chętnie wybrałem się i teraz kiedy zorganizowano nową wystawę i odnowiono budynek. Trochę dla mnie straciło z ducha dawnego klimatu ale jest godne odwiedzenia. Bądź co bądź zrobiono nowoczesną ekspozyturę i to dobrze, ale zawsze mam przed oczami przepiękne wystroje sal zachowane tak jak w pałacu. Teraz tego nie ma, przyciemniona wystawa, może i dla ochrony przed światłem dziennym, by chronić eksponaty straciło z magii przebywania we wspaniałych wnętrzach. Niemniej polecam odwiedzenie go, bo jest na co popatrzeć, na bogaty zbiór przepięknych dzieł sztuki.
















Rembrandt Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem


Zegar nocny



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz