sobota, 24 lutego 2024

Kapliczki w Zagaciu koło Czernichowa /małopolska/

     Ostatnio pogoda jest trochę niepewna na jakieś wypady plenerowe. Miałem trochę czasu i bardzo chciałem gdzieś pojechać na zdjęcia. A, że do końca nie byłem pewny pogody postanowiłem poszukać miejsca gdzie jeszcze nie byłem, a będzie możliwe sfotografować coś ciekawego. Wybrałem temat kapliczek, bo jest to temat bardzo wdzięczny i właściwie powoli może już zanikający z naszych polskich krajobrazów, w każdym razie trzeba nieraz bardzo się naszukać ich, bo krzyże przydrożne to jeszcze się spotyka. I ku mojemu zaskoczeniu znalezione na mapach Google całkiem dobrze się prezentują. Pierwsza jest na skrzyżowaniu trochę z boku wsi Zagacie, a druga przy drodze z Liszek do Czernichowa zaraz za wioską Zagacie.  Ta druga jest o tyle ciekawa, że nazywają ją kapliczką trzech...Matki Bożej, Jezusa i św.Józefa w gotyckim stylu i odnowiona jak głosi napis z tyłu w 1980 roku.

 

 





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz