poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Kopiec Krakusa

     Czy byliście kiedyś na Kopcu Krakusa? Polecam bardzo, bowiem jest z stamtąd piękny widok na Kraków i jego panoramę z wszystkimi znaczącymi zabytkami miasta oraz można tam odpocząć na ładnym terenie. Często można tam spotkać fotografów, którzy polują na ładne zdjęcia, szczególnie wschodów i zachodów słońca. Ja wybrałem się w ramach wakacji z żoną, która była tam... pierwszy raz. We wtorek po Wielkanocy odbywają się tam znane zloty miłośników czasów minionych, kultywujących stare przed średniowieczne czasy. Ubrani w stroje z epoki Kraka, jak zamiennie jest nazywany założyciel miasta, oddają zwyczaje tamtych zamierzchłych czasów, jest to tzw. Rękawka, która odbywa się nieopodal Kościółka św. Benedykta. Można potem przejść wiaduktem na drugą stronę i zdobyć kopiec.

















      Mówi się, że kopiec to jest właśnie mogiła Krakusa.

2 komentarze:

  1. Byłem raz i widziałem dookoła... mleko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ja na miejscu mogę sobie wybrać odpowiednią chwilę, czas i pogodę. Ale warto czatować, bo panorama jest bogata. Może kiedyś trafi się i Tobie czyste powietrze. 🙂

      Usuń