wtorek, 20 czerwca 2023

Wielka Skała w Dolinie Podskalańskiej

      Ten plener odbyłem jeszcze w maju. I choć pogoda była niepewna, wybrałem się tam aby spenetrować okolice. Bardzo ciekawy wąwóz zachęcił mnie, bo właściwie byłem w nim pierwszy raz. Trzeba pojechać z Krakowa do Wielkiej Wsi w kierunku Olkusza i we wiosce skręcić w lewo. Jadąc na dół dojedzie się do takiej wąskiej drogi asfaltowej wśród pól i dojeżdżamy do wspaniałego punktu widokowego na Tomaszowice i okolice. Kiedy już się podziwimy widokom, możemy udać się w lewo do lasu i idąc szlakiem dojdziemy do owego wąwozu, w którym znajduje się Wielka Skała, samotna wśród zieleni i małego strumyka. Szedłem tam i odkrywałem urocze i tajemnicze zakamarki. Ścieżką widać jeżdżą tam na koniach, bo było wiele śladów owych...i powoli dotarłem do Wielkiej Skały. Robi wrażenie, jest niesamowita i urokliwa. Inna niż na Ojcowskich szlakach, gdzie są tam raczej w białym wapiennym kolorze, tu nie raczej bardziej szarawa z nalotem wilgoci, bo jak dotknąłem była mokra, pewnie od ciągłej wilgoci od strumyka. Kształtem również ciekawa, można dopatrzeć się różnych zarysów twarzy.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz