sobota, 11 maja 2019

Czy czujecie ten zapach bzu?

     Wśród rozlicznych kwiatów, bardzo podobają mi się, nasze bzy. Kwiecień, czy maj to  jedyna możliwość, zobaczenia jak kwitną, a szczególnie powąchać jak pachną. Już z daleka widać, jak się kwiecą, a kiedy podejdzie się bliżej, to zapach powala nas z nóg. Można je wąchać i wąchać.
     Mam, małe rancho, ale daleko stąd. Zajeżdżam tam raczej tylko latem. I teraz szkoda, że nie mogę tam być. Z jednej strony, od leśnej drogi, posiadam stare wysokie krzewy białego bzu. I teraz one tam kwitną. Są cudowne. Może nie takie dorodne jak w mieście, ale drobniutkie i śliczne.  Pachną lasem, a kwiaty mają rzadkie i są bardzo delikatne. Byłem tam kiedyś w maju i widok był niezapomniany. Moja mama, bardzo je też lubiła. Tak...
     Na pocieszenie dla Was i dla siebie, prezentuję kwiaty bzu jakie znalazłem na naszym osiedlu. Też są urocze:

























2 komentarze:

  1. Nie widziałam nigdy takiej kulistej odmiany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że są śliczne? Te tereny, gdzie je właśnie znalazłem są szczególnie pielęgnowane, przez Uczelnię Uniwersytetu Jagiellońskiego i można tam spotkać, różne ciekawostki przyrodnicze. :)

      Usuń