piątek, 3 maja 2019

Mój patriotyzm

     Dziś Święto Konstytucji 3 Maja, dlatego postanowiłem napisać, jak ja widzę swój patriotyzm. Od lat bliskie mi były wydarzenia, które wpływały na losy naszej Ojczyzny. Nie jestem jakoś szczególnie znawcą historii, ale jak potrafię to interesuję się nią, choćby dlatego, że mieszkam w mieście, gdzie na każdym rogu odczuwa się historię, i jest obecna przynajmniej w  jej zabytkach i kościołach. Kraków miasto królów i władców Polski. Wawel, słynny zamek i katedra. Tak, bardzo lubię swoje miasto i jestem dumny, że mogę tu mieszkać. Miłość do Ojczyzny wyniosłem z domu. Wspaniały przykład rodziny, zawsze wiernej Polsce i dającej świadectwo jak było trzeba. Lata okupacji, budowania wolnej Polski, Solidarność. Tak, to mnie kształtowało. Sam też, ile razy mogłem czynnie włączałem się w jej obronę, choćby w stanie wojennym 1981 i potem. W każde święto 11 Listopada, czy 3 Maja, wywieszam flagę na zewnątrz mieszkania. Mam to od czasu gdy witaliśmy w Polsce Jana Pawła II. Razem z mamą dekorowaliśmy okna flagami i wstążkami. Tak, to był wspaniały czas. Czuło się wielkie zaangażowanie w społeczeństwie. Raz, pamiętam rzucałem z okna kwiaty do maszerujących ulicą demonstrantów w czasie pielgrzymki papieża w 1983 roku, którzy udawali się z Błoń krakowskich do Mistrzejowic, do Nowej Huty. Tak, to by czas radości i nadziei. Potem gdy mogłem dekorowałem swój sklep, na każde święto narodowe, czy kościelne. Ojczyzna, ma matka i opiekunka. Dająca mi swoje miejsce na ziemi dla mego życia. Tu i teraz jestem i żyję. Rozglądam się i patrzę. Co widzę to opisuję, bo jesteś mi bliska. I ta przyroda i ulice. To jest mój czas i mam zdać z tego egzamin. I staram się nie zawieść nadziei jaką Ona we mnie pokłada, ma Ojczyzna. Bo jestem i czuję. Mam pokój i spokój do życia. Kiedy trzeba było martwiłem się o nią, a Ona i o mnie. Ojczyzno moja, ja nie tęsknię za Tobą, ja tu jestem więc i wszystko co jest Tobą  jest moje. Jestem szczęśliwy, bo mam Ciebie. I te zagajniki i lasy, jeziora, i to niebo błękitne nad Tobą. Jakże ono piękne, bo polskie.




Wydanie Kraków 1908





Broszurowe wydanie



Początek Konstytucji  3 Maja



Do mieszczan i chłopów



Skrót Konstytucji 3 Maja



      Chcę nadmienić, że inne kraje równie są wspaniałe, choćby Ukraina, Kanada czy Japonia. Każdy niech dba o swój kraj, na miarę swoich możliwości i zdolności. Niech wolni ludzie żyją w swoich wolnych krajach.



2 komentarze: