środa, 1 maja 2019

Spacerkiem po wiosnę

     Dzień doby!

     W dniu 23.04.2019 wybrałem się na spacer po moich okolicach w poszukiwaniu wiosny. Udałem się do pobliskiego Kampusu Uniwersytetu Jagiellońskiego przy osiedlu Ruczaj w Krakowie, gdzie znajduje się bardzo pielęgnowany teren, szczególnie jeśli chodzi o krzewy, zieleńce jak i kwiaty. Ostatnio jak tam byłem 16.02.2019 w piękny słoneczny dzień, wiosny jeszcze nie było, albo dopiero co jej zwiastun:




Pierwsze pąki




A my też czekamy na wiosnę



     Teraz sytuacja była zupełnie inna. Kwitnących krzewów, kwiatów, zielonych liści można było spotkać bardzo dużo. Choć jeszcze nie wszystkie drzewa chcą się zielenić, bo myślą, a może będzie jeszcze zimno. I mają rację. Te minione dni były bardzo chłodne i mokre. Temperatura trochę wzrosła, ale poważne gatunki drzew wiedzą, że mają jeszcze czas na pełny bukiet zieleni. Oto mała prezentacja tego co teraz tam zastałem:



Urokliwe kwitnące krzewy



Ja jeszcze poczekam



Uroczy zakątek



Kwitnąca droga rozkoszy



Płaczące kępy modrzewi..., no nie jest tak źle



A ja mam robotę, na lewo gałęzie, na prawo chrust.



Droga powrotna

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię fotografować drzewa i krzewy w rozkwicie. Ładnie uchwyciłeś pigwowce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kwitnące krzewy i drzewa są piękne. Dziękuję za nazewnictwo, przynajmniej się czegoś nauczę. :)

      Usuń