środa, 12 czerwca 2019

Obrazy moje

     Dziś pokaz moich obrazów, jakie udało mi się namalować jakiś czas temu. Wszystkie są malowane z pewną moją intensywnością kolorystyczną, ale wydaje mi się, że malarstwo jest jednak sztuką koloru. Pierwszy namalowałem już dość dawno, bo… w 2000 roku i przedstawia ŚWIT NAD WAWELEM. Obraz malowany techniką olejną na płótnie, wymiar 100 x 70 cm. Malowałem go z wyobraźni, mając tylko zarysy konturu Wawelu z pocztówki, a resztę sobie wyobraziłem, że tak tam musi być o porannej porze. I to się sprawdziło, kiedy po latach pojechałem rowerem o 4 nad ranem w lecie, aby się przekonać, że tak tam musi wyglądać świt. Oczywiście zrobiłem fotografię i jedna jest użyta, jako mój awatar. Drugi obraz, to pastel olejny JEZUS I MORZE wym. 100 x 70 cm. namalowany również w tamtych latach i jest inspirowany grafiką Gustave`a Dore`a, Jezus kroczący po morzu z cyklu Biblijnego.  Trzeci obraz to ŚWIERKI akwarela, motyw zaczerpnięty z nieznanego mi autora, namalowana w 2018 r. i przedstawiająca las o zachodzie słońca:



Świt nad Wawelem



Jezus kroczący po morzu





Świerki
        


      Moje inne obrazki prezentowałem już na tym blogu: Moje ikony oraz Kapliczki 

    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz